[RECENZIJA] World War Z

Dok u Hrvatskoj zombiji  svojim glasanjem na izborima redovito pokušavaju uništiti društvo, u World War Z to pokušavaju učiniti nešto tradicionalnijim metodama.

Redatelj: Marc Forster
Uloge: Brad Pitt, Mirelle Enos
IMDB ocjena: 7,3
Sprdex ocjena: 7,2 (čisto da budemo različiti)

Kada se snima film koji uključuje zombije, vrlo je tanka granica između treša i totalnog treša. Na stranu činjenica da ima izvrsnih treš-zombie filmova (Zombieland), od najavljivanog spektakla s Brad Pittom očekivao sam u najboljem slučaju prosječan film. Doduše, valja spomenuti da je autor ovog članka toliko opsjednut idejom zombija da mu je čak nekoliko puta palo napamet posjetiti HDZ-ov godišnji Sabor u Ciboni jer je ta glasačka mašinerija, nažalost, najbliže što se čovječanstvo približilo bezumnim zombijima. Neka se koji pravi zombi, ako ovo čita, ne uvrijedi.

Na nedostatku ljubavnih scena smo dvostruko zahvalni jer glavna glumica i nije neko cvijeće.

Ali da se vratimo na film. Brad Pitt je obiteljski čovjek, a za razliku od stvarnog života u filmu su mu sva djeca s jednog kontinenta pa ih zove imenima, a ne Bijeli, Crni, Žuti itd. kao što to radi doma. Kao bivši UN-ov diplomat, ili tako nešto, on se, kako to obično biva, povukao i posvetio obitelji. Naravno, mirnom životu odmah na početku ispriječit će se neplanirana zombi apokalipsa koja će se, u klasičnoj hollywoodskoj maniri, u potpunosti strovaliti na njegova leđa. Ne želimo puno kvariti, ali valja znati da film od samog početka vrvi akcijom.

Radnja započinje začuđujuće brzo, nakon svega par minuta uvoda, a pozitivno je iznenađenje što tijekom filma nema previše dosadnih ljubavno patetičnih dijelova koji se poput magneta lijepe na ovakvu vrstu filmova.

I u ovom filmu, kao i inače, Brad Pitt je odličan, ma što vi mislili o njemu. Doduše, sada barem ljubomorni muškarci uvijek mogu reći da vam djevojka ima veće sise od njegove, ako će to koga utješiti. Sama radnja filma, što je skroz dobro, dešava se u cijelom svijetu. Vidi se da se nije štedilo na novcu, a to je vidljivo u scenama borbe sa zombijima koje su odlične. Mala zamjerka ide izgledu zombija koji su mogli biti malo „krvavije“ napravljeni, al to je vjerojatno rezultat strogih pravila o krvi u filmovima koje imaju u Americi. Za razliku od klasičnih sporih zombija kakve smo navikli gledati u „The Walking Dead-u“, zombiji u ”World war Z-u” su neprirodno brzi što ih čini opasnim protivnicima. U filmu se, osim na brzinu, išlo i na masovnost pa neke scene jurnjave zombija s ispruženim rukama podsjećaju na besplatni prvomajski grah na Maksimiru.

Sve u svemu, ovaj film ponudio mi je točno ono što sam od njega očekivao. Da je mogao biti bolji, mogao je, ali je, što je bitnije, mogao biti puno gori. Ovo neće biti najbolji film koji ste u životu pogledali, ali će, sasvim sigurno, ući u obaveznu lektiru filmova kada je tematika zombija u pitanju.
Kvalitetna jednoiposatna razbibriga koju ćete rado pogledati, a ako niste fan zombie apokalipse, brzo i zaboraviti.

Razveseli nas klikom: