[RECENZIJA] Čovjek od čelika (novi Superman)

Trebali bi snimiti film ”Živci od čelika” o meni jer sam uspio odgledati ovaj film od početka do kraja.

IMDB OCJENA: 8,0

SPRDEX OCJENA: 5.0

Otkrit ćemo vam jednu tajnu, svi članovi redakcije Sprdexa su okorjeli geekovi. Dakle, ako snimite film o super-svinji ili  bilo čemu sa super moćima šanse su da ćemo ga pogledati i postati fanovi. Koliko je novi Supermen loš najbolje svjedoči činjenica da smo ga jedva pogledali do kraja, a bogami ni fanovi nismo postali.

Krenimo od početka, Zack Snyder i Christoper Nolan ulijevali su nadu da bi konačno mogli vidjeti blockbuster vrijedan gledanja. Jebiga, potonji je napravio ”Dark Knight” trilogiju. Za ovog prvog iskreno nikad nismo čuli, a nije zaslužio niti da ga proguglamo iako nam se čini da je Snyder autor megahita ”300” kojeg smo vjerojatno toliko puta i pogledali. I još uvijek ne znamo je li nam taj film uopće dobar.

Što se dogodilo sa Supermanom? Pojma nemamo, ali nešto je definitivno krenulo krivo.

UPOZORENJE: U NASTAVKU TEKSTA OČEKUJTE SPOILERE

Radnja započinje predapokalitičnim scenama dalekog Kriptona na kojem bukti građanski rat. Kreteni su uspjeli napraviti svemirske brodove s warp pogonom i uređaj kojim svaki planet u svemiru mogu učiniti sličnim Kriptonu, ali, naravno, nije im se učinilo zgodnim pronaći način iskorištavanja prirodnih bogatstava koji neće prouzrokovati eksploziju jezgre njihova rodnog planeta.

U prvim scenama autor nas upoznaje s uvjetima na Kriptonu, Supermanovog brižnog oca odlično je utjelovio Russell Crowe koji mi se inače iz nekog razloga iskreno gadi. Znam da vas ta informacija uopće ne zanima, ali sad je kasno pošto ste je već pročitali. Haha, baš sam smiješan.

Dobro, idemo dalje. Kao što je rečeno, Kriptonu prijeti kataklizma te dobri otac Jor-El odluči svog tek rođenog sina malenim svemirskim brodom poslati na Zemlju. Naravno, to se nikako ne sviđa generalu Zodu koji se, zao do srži, zaklinje da će pronaći malenog Kal-Ela (aka Clarka Kenta aka Supermana) te ga, što drugo, svirepo ubiti. Gledajte, znamo da gledamo film u kojem čovjek s drugog planeta leti brže od mlažnjaka i podiže zgrade jednom rukom, ne očekujemo stoga uvjerljive likove, ali zašto baš svaki božji put u svakom filmu sa superjunacima mora postojati lik toliko zao da ga Sotona u Pakao vjerojatno ne bi primio? Totalno iracionalan i lud, kao klasični ”James Bond” zlikovci koji jednostavno žele uništiti zemlju jer, eto, žele.

Bilo kako bilo, general Zod odlučio je pošto poto ubiti malog Supermana i iz baze podataka koju je Jor-el ugradio u njegovu DNK ponovno oživjeti kriptonsku rasu. Sve je to ok, ali neka mu onda uzme jebeni bris grla, a ne da prevali bilijun kilometara kako bi sravnio Zemlju sa zemljom (krasna igra riječi) i ubio Supermana koji mu, usput budi rečeno, nikad ništa u životu nije loše učinio. Dobro, ok, Kriptoncima treba novi planet na kojem će se nastaniti, ali, koliko mene pamćenje služi, barem jebenih planeta u svemiru ne nedostaje. Spomenuli smo već da Kriptonci imaju stroj pomoću kojeg SVAKI planet mogu učiniti nalik Kriptonu?

Zanimljivo, kad ja izađem među ljude u ovakvim hlačama jer mi je lijeno kupiti nove, onda joj to uopće nije seksi

U prvim scenama filma upoznajemo lik i djelo Supermana, od malenog dječaka koji odrasta na farmi u Kanzasu (Supermanove roditelje odlično su odglumili Kevin Costner i Diane Lane, iako bi Kevinu netko mogao reći da dlaka na svako trećem centimetru glave ne znači da nije ćelav) pa sve do superjunaka u pederskom kombinezonu. Naravno, od glavnog glumca Henryja Cavilla nismo ni mogli očekivati da će nadmašiti legendarnog Christopera Reevea, ali valja priznati da je Supermana utjelovio solidno. Iako je moguće da sam ovo sasvim krivo procijenio budući da sam film gledao s djevojkom pa sam u svakoj sceni u kojoj se Superman prošetava polugol (što je oko 40% filma) morao obuzdavati njene nekontrolirane uzvike ”mljaaaaac” i ”mmmmmm” pred prepunom kino dvoranom.

Ali dobro, kasnije se isplatilo tako da je sasvim kul što sam ja profitirao od toga što je Cavill zadnjih par godina živio u teretani.

if you know what i mean

Vratimo se na film. Nakon početka koji barem dijelom podsjeća na klasične Superman filmove, otprilike od trenutka kad zli general Zod napokon stigne na Zemlju ”Čovjek od željeza” pretvara se u najdosadniji akcijski film u kojem unaprijed znate što će se dogoditi barem u naredne tri scene. Iako su specijalni efekti odlično riješeni te je prilično kul gledati Supermana kako leta okolo i tarači negativce s Kriptona, ovom dijelu jednostavno fali mašte i kvalitetne priče. Eksplozije i rušenje zgrada, a pogotovo scene kad zli Zod pusti u pogon ”World Machine” stvarno su vizualno impresivne, ali u isto vrijeme i ubitačno dosadne. Zapravo, da u kinu svaki put ne vrše neselektivno bombardiranje bubnjića ekstremno glasnim zvučnicima vjerojatno bi zaspao negdje na polovici filma.

Jedna od dobrodošlih promjena svakako je ta da, po prvi puta u povijesti filmova i serija o Supermanu, Lois Lane nije u potpunosti retardirana već prilično pametna i hrabra žena

Neki nostalgičari i patnici će reći kako novi Superman nije niti malo nalik starim klasicima te ga zbog toga proglasiti lošim filmom. Takve idiote ne slušajte, to su oni koji će se 2 minute nakon što Facebook promjeni dizajn lajkati grupu ”Vratite nam stari Facebook”. ”Čovjek od željeza” nije loš jer je potpuno drugačiji od klasičnih Supermanova, nego je loš jer je loš. Naravno, bilo bi poželjno da u filmu ima barem malo klasičnog supermenskog humora, ali da mi je do politički korektnih pošalica skinuo bih sve sezone ”Zlatnih djevojaka”.

Sve u svemu, ”Čovjek od čelika” vjerojatno je početak još jedne svijetu nepotrebne trilogije. Ako vam je do specijalnih efekata i isklesanih torza, pogledajte film, vjerojatno ćete se zabaviti. Ako vas živciraju nelogičnosti poput onih kad Superman podiže zgradu malim prstom, a par scena ranije se nadljudski naprezao dok je podizao neku letvu na naftnoj platformi ili kad poštuje želju svog oca da ne pokazuje svijetu svoje moći toliko da ga pusti da ga odnese uragan njemu i majci pred očima (o tome da je otac u uragan uletio kako bi spasio psa da i ne govorimo) izbjegavajte ovaj film u širokom luku.

Superman-GIF

Razveseli nas klikom: